تنگ کردن واژن به روش جراحی

تنگ کردن واژن با جراحی واژینوپلاستی

تحریک جنسی خانم ها به عوامل زیادی مانند شریک زندگی، وضعیت جسمی و روحی خانم، سن، زمان، مکان، جو و … بستگی دارد. بعد از گذشت زمان خانم ها و همسران آنها هنگام رابطه جنسی احساس لذت کمتری را نسبت به گذشته تجربه می کنند. تحریک شدید قبلی دیگر وجود ندارد. همچنین ممکن است علائم بی اختیاری ادرار ( از بین رفتن غیر ارادی ادرار در حین انجام فعالیت های بدنی) در خانم وجود داشته باشد. این مساله نه تنها برای زن نگران کننده می باشند بلکه برای شریک زندگی وی نیز بسیار غیرقابل تحمل می شود و می تواند منجر به خراب شدن روابط میان آنها شود.

در واقع گزینه های درمانی بسیاری وجود دارد که می توانند بسیار مؤثر واقع شوند و با انجام آنها می توان آناتومی واژن را قبل از زایمان، یا حتی بهتر از قبل به یک خانم باز گرداند و بار دیگر پایه یک تحریک مطلوب جنسی را برای زوجین ایجاد کرد. یکی از این روش ها جراحی واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن به روش جراحی واژینوپلاستی می باشد.

علت گشادی واژن در خانم ها

جراحی زیبایی واژن خانم ها (واژینوپلاستی) و انواع روش های جراحی کانال واژن و غشای مخاطی آن، قسمت های داخلی و خارجی دستگاه تناسلی زن (ساختارهای ولوواژینال)، که به دلیل عواملی مانند بیماری، نقص هنگام تولد یا از طریق آسیب های جسمی وارد شده به واژن هنگام زایمان و به دلیل عوامل اکتسابی در طول زندگی به وجود آمده است، می تواند به بازسازی و بهبود عملکرد این ناحیه کمک بسیاری کند.

درک این مسئله دشوار نیست که هنگام زایمان طبیعی، عبور سر کودک از طریق کانال واژینال، واژن را دچار آسیب کرده و بر عضلات لگن اطراف آن تأثیر می گذارد. اگرچه بافت های اطراف آن تا حدی بهبود می یابند، اما به دلیل کشیدگی های زیادی که در بافت های واژن ایجاد می شود، به اصطلاح واژن گشادتر می شود و به اندازه قبل از زایمان باز نمی گردد.

کاندیدای مناسب جراحی واژینوپلاستی

جراحی واژینوپلاستی معمولا در خانم هایی که واجد شرایط زیر باشند قابل انجام می باشد:

  • از بدو تولد (مادرزادی) ناهنجاری های قابل توجه رشد کانال واژن وجود دارد.
  • افرادی که به دلیل زایمان های طبیعی و روابط جنسی مکرر دچار گشادی واژن شده اند.
  • افرادی که در رسیدن به ارگاسم دچار اختلالاتی می باشند.
  • افرادی که به صورت مکرر به عفونت های واژن مبتلا می شوند.

تنگ کردن واژن به روش جراحی واژینوپلاستی

 

نکات مهم قبل از عمل جراحی واژینوپلاستی

  • شما باید حداقل ۱۴ روز قبل از عمل برای معاینه و مشاوره اولیه به یک جراح زیبایی زنان مراجعه کنید، در این جلسه تمام اطلاعات لازم در مورد جراحی واژینوپلاستی برای شما توضیح داده می شود.
  • از آنجایی که جراحی واژینوپلاستی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز به بستری در بیمارستان احتیاج دارد بهتر است به مدت ۱۴ روز قبل از عمل از هیچگونه رقیق کننده خون مانند آسپرین (ASA 100) استفاده نکنید.
  • ارائه جواب آزمایشگاتی( آزمایشات انعقادی و نوار قلب(ECG) ) که پزشک جراح درخواست داده است قبل از بیهوشی ارائه کنید.
  • لطفاً اطمینان حاصل کنید که یک روز قبل از عمل مایعات کافی بنوشید، اما از هرگونه مواد غذایی حجیم پرهیز کنید (فقط سوپ یا ماست بخورید) تا دستگاه گوارش شما خیلی پر نشود.
  • حتماً داروهایی را که پزشک تجویز کرده است را از قبل تهیه کنید زیرا به محض ترک بیمارستان باید مصرف آنها را آغاز کنید.

نحوه جراحی واژینوپلاستی

از آنجا که پوشش مهبل (واژن) دارای قدرت کشیدگی زیاد می باشد (یک جنبه مهم هنگام زایمان)، صرفاً باریک کردن مهبل و برداشتن برخی از بافت ها به تنهایی کافی نخواهد بود. بعد از انجام این کار ممکن است چند ماه بعد مجددا اتفاق می افتد. بنابراین یکی از روش هایی که برای ایجاد یک جراحی موفقیت آمیز توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود این است که عضلات اطراف ( عضلات کف لگن) نیز در این روش سفت و تقویت شوند، تا فشار بیشتری از خارج به واژن وارد شود. این کار مانع از گشترش بیشتر بافت واژن می شود.

به طور کلی جراحی واژینوپلاستی، تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی و در اتاق عمل انجام می شود. این عمل یک تا دو ساعت به طول می انجامد. طی این جراحی جراح زنان، برش هایی را در واژن و اطراف بافت واژن ایجاد می کند و پس از برداشتن بافت های اضافی عضلات را به یکدیگر بخیه می زند.

تنگ کردن واژن به روش واژینوپلاستی

 

بعد از جراحی واژینوپلاستی

  • معمولاً شب اول بعد از عمل احساس سوزش و درد خفیف وجود دارد. با این حال، این علائم تا روز بعد کمی بهبود می یابد. غالباً یک احساس فشار وجود دارد، که معمولاً طی چند روز برطرف می شود، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.
  • شما باید ۲۴ ساعت اول سوند داشته باشید تا ادرار را از مثانه خود تخلیه کنید.
  • مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده از سوی پزشک ضروری است .
  • معمولاً برای سه روز اول بعد از عمل، نیاز به مصرف مسکن داشته باشید.
  • پس از عمل ، باید مقدار زیادی آب بنوشید و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید
  • در روز دوم بعد از جراحی می توانید دوش بگیرید اما در هفته اول فقط از آب ولرم و بدون صابون استفاده کنید.
  • بخیه ها قابل جذبی هستند و نیازی به برداشتن آن نیست.
  • تورم اولیه و هر نوع کبودی جزئی بعد از گذشت چند روز از بین می رود. هر گونه تورم باقیمانده طی چند ماه آینده به آرامی برطرف می شود.
  • حداقل شش هفته برای برقراری مجدد رابطه جنسی زمان لازم است تا زخم ها باید در این مدت به طور کامل بهبود پیدا کنند
  • ورزش هایی مانند سوارکاری، دوچرخه سواری یا دویدن نیز ممکن است باعث فشار مکانیکی یا اصطکاک در ناحیه شود و باید شش هفته از انجام آنها خودداری کرد.
  • حداقل تا دو ماه از رفتن به سونا خودداری کنید.
  • در این مدت ، شما نباید فعالیت های سختی انجام دهید و وارد کردن فشار بیش از حد به عضلات کف لگن خودداری کنید.

کلام آخر

اگر شما هم تصور می کنید با علائم مشکل گشادی واژن مانند عدم رضایت کافی از رابطه جنسی نسبت به گذشته و کاهش میل جنسی خود شما و شریک زندگیتان مواجه شده اید، می توانید به انجام روش جراحی واژینوپلاستی فکر کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتر را در رابطه با انجام این جراحی از جراح زنان خود بپرسید سپس اقدامات لازم را در خصوص انجام این عمل انجام دهید.

لینک های مفید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =