مزایای جوانسازی واژن

مزایای جوانسازی واژن چیست؟

شاید بسیاری از خانم ها در طول زندگی خود حداقل یک بار از خودشان بپرسند که آیا من جراحی زیبایی واژن نیاز دارم؟

میل به زیبایی و زیبا دیده شدن در وجود هر فردی وجود دارد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع روش های زیبایی در حوزه زنان صورت می گیرد که جراحی زیبایی واژن یکی از این جراحی ها می باشد. در چند سال اخیر این جراحی پیشرفت های زیادی کرده و افراد زیادی دست به انجام این عمل می زنند.

در واقع کلیه مراحل ترمیم و اصلاح دستگاه تناسلی زنان تحت عنوان “جوانسازی واژن” طبقه بندی می شوند. با این حال، تقاضای زیاد برای این نوع جراحی موجب شد تا گزینه های خاص تری را برای خانم ها در دستیابی به یک واژن بی عیب و نقص در دسترس قرار گیرد. جراحی لیفت واژن برای افرادی که زایمان های متعدد انجام داده اند و با عطسه و سرفه دچار بی اختیاری ادرار می شوند با عمل لیفت واژن علاوه بر جوانسازی و بهبود شرایط شان می توانند درمان های خوبی را نیز دریافت کنند. امروزه، عمل جوانسازی واژن نه تنها به اقدامات جراحی، بلکه به درمان های لیزر نیز اشاره دارد.

جوانسازی واژن چیست؟

روش های جوانسازی واژن موجب ترمیم، تغییر شکل و یا سفت تر شدن بافت های دستگاه تناسلی خانم ها می شود و به ترمیم و افزایش زیبایی ظاهری، جوان تر و متقارن تر کردن آن کمک می کند. خانم ها عمل جوانسازی واژن را به دلایل افزایش زیبایی، بهبود و کاهش مشکلات ناشی از سستی بافت واژن مانند مقاربت دردناک یا بی اختیاری ادرار، انجام می دهند.

 

انواع روش های جوانسازی واژن

جراحان زیبایی هر دو روش جراحی و غیر جراحی را برای ترمیم، بهبود ظاهر و بهبود عملکرد بافت های واژن انجام می دهند. در ادامه به شرح برخی از این روش ها پرداخته می شود:

  • عمل لابیاپلاستی
  • تزریق چربی به واژن
  • تنگ کردن واژن یا تایتنینگ
  • لیفت واژن با نخ
  • و ….

عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک عمل جراحی رایج در بحث جوانسازی واژن می باشد و معمولاً مناسب ترین روش برای درمان موارد زیر است:

  • کوچک کردن لابیاهای بزرگ و کاهش ضخامت آنها
  • افزایش میل جنسی خانم ها
  • کاهش میزان درد در لابیاها هنگام ورزش و پوشیدن لباس های تنگ
  • اصلاح تقارن لبه های واژن
مزایای جوانسازی واژن

این جراحی یک عمل سرپایی است که به طور معمول با بیحسی موضعی انجام می شود. در این جراحی برش های کوچکی در لابیا ماژور و لابیا مینور یا هر دو ایجاد می شود و بافت اضافی برداشته می شود. بافت باقی مانده سفت شده و شکل می گیرد تا تقارن را بازگرداند و برش ها با بخیه ها بسته می شوند.

زمان بهبودی برای بیشتر بیماران بسیار سریع است. ناراحتی بعد از عمل به طور معمول خفیف است و به راحتی با داروهای بدون نسخه قابل کنترل است. بیماران معمولاً طی ۳ تا ۵ روز به محل کار خود برمی گردند و طی ۲ تا ۳ هفته ورزش را از سر می گیرند. مقاربت جنسی بعد از حدود یک ماه مجاز است.

نتیجه این جراحی طولانی مدت است. اگرچه به دلیل افزایش سن، بافت های لب واژن ممکن است کمی شل شوند، اما این معمولاً نسبت به آنچه بیماران بدون عمل جراحی تجربه کرده اند بسیار خفیف است.

سایر گزینه های جراحی جوانسازی واژن

سایر روش های تخصصی جوانسازی واژن توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود شامل موارد زیر است:

عمل جراحی واژینوپلاستی

طی عمل جراحی واژینوپلاستی عضلات واژن شل یا کشیده واژن اصلاح می شود. نتیجه جراحی واژینوپلاستی می تواند برای سال های طولانی ادامه یابد. برای خانم هایی که برای بچه دار شدن برنامه ریزی ندارند، بهترین روش است.

 

کوچک سازی کلاهک کلیتوریس

کاهش هود کلیتوریس نوعی دیگر از جراحی زیبایی زنان می باشد که به منظور بهبود تجربیات جنسی و یا کاهش ناراحتی ناشی از بزرگی کلیتوریس، با برداشتن بافت اضافی بر روی انجام می شود. این جراحی همزمان با سایر اعمال جراحی زیبایی واژن بر روی ناحیه تناسلی انجام می شود.

از جمله مزایای انجام این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میزان درد در ناحیه تناسلی
  • افزایش میل جنسی
  • ارگاسم بهتر
  • افزایش زیبایی ظاهر

بیشتر بخوانید: جوانسازی واژن با تزریق چربی


جوانسازی واژن با لیزر

اغلب روش هایی که در حال حاضر به عنوان عمل جوانسازی واژن انجام می شوند در واقع با کمک لیزر می باشد نه جراحی. قبلاً لیزرها برای درمان های پوستی مورد استفاده قرار می گرفتند اما در حال حاضر برای عمل های مربوط به جوانسازی واژن مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها برای خانم هایی که می خواهند بافت واژن خود را سفت کنند. این دستگاه ها با تمرکز انرژی و گرما روی بافت واژن به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.

مزایای عمل جوانسازی واژن

بزرگ بودن بیش از حد لابیاها موجب ایجاد ناراحتی قابل توجهی هنگام پوشیدن لباس یا ورزش در خانم ها و همچنین موجب ایجاد اختلال در اعتماد به نفس در آنها می شود. از بین رفتن واژن به دنبال زایمان طبیعی یا یائسگی می تواند منجر به مواردی از قبیل بی اختیاری ادرار، خشکی واژن و مقاربت جنسی دردناک شود.

عمل جوانسازی واژن می تواند با بازگرداندن یک ظاهر طبیعی تر به مهبل خانم ها، این موارد را برطرف کند. از جمله مزایای انجام این جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشیدن لباس های تنگ و لباس شنا راحت تر راحت می شود.
  • بی اختیاری ادرار به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند و یا از بین می رود.
  • خشکی واژن بهبود پیدا می کند.
  • درد هنگام رابطه جنسی از بین خواهد رفت.
  • زیبایی ظاهری دستگاه تناسلی افزایش پیدا می کند.

جراحی لیفت واژن

لیفت واژن با روش های مختلفی انجام می شود هم با نخ امکان پذیر است و هم با جراحی. در مواردی که شرایط بیمار حاد باشد جراح ترجیح می دهد که با روش جراحی این مشکلات را بر طرف کند. به عنوان مثال فردی که چندین بار زایمان طبیعی انجام داده است، با عطسه و سرفه ادرار می کند و کنترلی بر روی آن ندارد. باید با جراحی لیفت واژن علاوه بر جوانسازی اقدام به درمان بی اختیاری ادرار نیز بشود. ویدئو زیر یکی از نمونه های واقعی همین عمل جراحی است که توس خانم دکتر ندا حاجیها انجام شده است.

انتخاب بهترین جراح زیبایی زنان

یکی از مهمترین تصمیمی که هنگام بررسی قبل از انجام عمل جوانسازی واژن باید به آن توجه ویژه داشت این است که چه کسی می خواهد این جراحی را انجام دهد. روش های جراحی مانند لابیاپلاستی برای اطمینان از ایمنی و رسیدن به نتیجه موفقیت آمیز، نیاز به آموزش و مهارت بسیار تخصصی دارد. حتی روش های جوانسازی زنان بدون جراحی نیز نیاز به آموزش ویژه دارند و فقط باید توسط یک جراح زیبایی زنان با تجربه و ماهر انجام شود. بنابراین انتخاب یک جراح زیبایی زنان خوب در کاهش میزان عوارض احتمالی پس از جراحی و دستیابی به نتیجه دلخواه و مطلوب می تواند بسیار موثر باشد.

کلام آخر

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در حوزه زنان، جوانسازی واژن با استفاده از انواع روش های جراحی و غیر جراحی می باشد که در میان آنها جوانسازی واژن با لیزر با ایجاد عوارض کمتر اما نتیجه ای موثرتری را می تواند برای خانم ها به همراه داشته باشد.

 

لینک های مفید
4 پاسخ
  1. سلام من برای جوان سازی ‌واژن و تنگ کردن هزینه و وقت لازم دارم
    الان فقط احتمال مکانبه از طریق تلگرام و واتساپ دارم
    میشه شماره موبایل یا اینستوگرام داشته باشم از اونجا پیام بدیم
    یا ایمیل لطفا

  2. پزشک محترم سلام
    سن من ۷۳ سال است و سن همسرم ۷۰ سال و از سلامتی خوب برخوردار هستیم یک سوال می خواهم مطرح کنم در رابطه با همسرم
    ولیکن با خجالت میخواهم مطرح کنم
    عرض می شود کلیتوریس همسرم خیلی کوچک است و خیلی پایین رفته اصلا دیده نمی شود آیا با عنمل جراحی یا لیزری قابل انجام است و هزینه آن تقریبا چقدر می شود ممنمون می شوم پاسخ مرحمت نمائید
    ضمنا پوزش میطلبم از اینکه چنین سوالی مطرح نمودم موفق باشید انشائالله

    1. سلام. امکان اصلاح و ترمیم و جوانسازی واژن وجود دارد. به دلیل افزایش سن این موارد طبیعی است و قابل درمان است. بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی لازم انجام بگیرد و درمان مختص شما مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =