درد عمل لابیاپلاستی

درد بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی از پر تکرارترین سوال‌ها در مورد درد بعد از عمل لابیاپلاستی است. آیا این جراحی درد دارد و یا شدت درد بعد از عمل به چه صورتی است؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان از درد بعد از عمل لابیاپلاستی کم کرد؟

درد-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی

در واقع باید به شما بگوییم که احساس درد بعد از عمل لابیاپلاستی یک موضوعی کاملا طبیعی بوده و البته نگرانی خانم‌هایی که قصد انجام این عمل را دارند نیز طبیعی بوده و در نتیجه در این زمینه از پزشک خود سوال می کنند. درد در هر عمل پزشکی امری طبیعی است اما پزشکان با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی داروهایی به شما تزریق می کنند که منجر به احساس راحتی در بیمار می شود. یعنی شما در هنگام عمل هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد درد بعد از عمل آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم، پس تا انتهای این مقاله از سایت دکتر ندا حاجیها همراه ما باشید.

در صورتی که نیاز به مشاوره انجام لابیاپلاستی دارید می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

نام
شماره تماس
اطلاعات شما با موفقیت ارسال شد
متاسفیم مشکلی پیش آمد لطفا مجددا امتحان کنید

آیا جراحی لابیاپلاستی درد دارد؟طبیعی است؟

در جواب به مراجعه کنندگانی که در مورد درد بعد از عمل نگرانی دارند باید بگوییم که همان طور که بعد از انجام هر جراحی، تورم و درد با شدت‌های کم و یا زیاد وجود دارد، در عمل لابیاپلاستی نیز همین طور است. نکته مهم در خصوص درد این است که افراد باید مد نظر قرار داشته باشند که این احساس به طور معمول با رعایت کردن صحیح مراقبت‌های بهداشتی پس از جراحی کاهش و به تدریج بهبود خواهد یافت.

بعد از عمل و با از دست رفتن بی حسی باید از قرص های تجویز شده پزشک استفاده کنید. طی این مدت داروهای مسکن به شما کمک می‌کنند که هیچ دردی را حس نکنید. اگر آستانه درد شما کم است باید از داروهای قوی تری استفاده کنید. دقت کنید که این موارد را خود پزشک جراح زیبایی زنان مطلع است و برای شما این داروهای لازم را تجویز خواهد کرد. با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و کاهش فعالیت‌های جسمی سنگین تا چند روز بعد از عمل نیز به شرایط ایده آلی خواهید رسید به نحوی که می‌توانید با خیال راحت به سرکار بروید یا به امروز روزانه خود رسیدگی کنید.

در کنار رعایت کردن این اصول، به منظور کنترل کردن درد بعد از عمل پزشک متخصص زنان و زایمان داروهای مسکنی را تجویز می‌کند تا به وسیله استفاده از آن‌ها، راحتی بیشتری برای بیمار فراهم شود.

کاهش ورم بعد از لابیاپلاستی

دلیل درد بعد از لابیاپلاستی چیست؟

هدف از انجام این جراحی، ایجاد تقارن بین لابیا ها بوده و به این طریق بد شکلی آن رفع خواهد شد. آن دسته از خانم‌هایی که به دلایلی از جمله افزایش سن، تجربه زایمان‌ طبیعی ، استفاده کردن از لباس زیرهای تنگ و چسبان و بی‌کیفیت و حتی گاهی به دلیل عوامل ژنتیکی، دچار بد فرمی لابیاها خواهند شد. این دسته از خانم‌ها اغلب به تدریج اعتماد به نفس خود را از دست خواهند داد.

در شرایطی نیز لابیاهای ماژور و مینور بیش از حد بزرگ هستند که این موضوع سبب می شود تا عفونت های واژینال ایجاد گردد. دلیل این موضوع این است که در این شرایط، شست و شو و رعایت کردن نکات بهداشتی به خوبی صورت نمی‌گیرد و در نهایت شاهد این موضوع خواهیم بود که لابیا ها مکان‌هایی برای تجمع و رشد کردن میکروب های عفونی خواهند شد.

اما علت درد بعد از عمل لابیاپلاستی چیست؟ در واقع باید بیان کنیم که احساس درد بعد از عمل به علت برداشتن لابیا های اضافی و همچنین برداشتن پوست اضافی کلیتوریس است. لابیاپلاستی با لیزر معمولا بخیه کمتری خواهد داشت و برش در این جراحی معمولا کمتر است.

از دیگر علت های ایجاد درد بعد از عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره بردن از تکنیک های اشتباه و یا نامناسب در حین عمل
  • عدم مصرف دارو های تجویز شده
  • انجام دادن فعالیت های ورزشی سنگین و پر فشار
  • دست کاری محل عمل و بخیه ها بعد از عمل
  • برقراری رابطه جنسی پیش از بهبودی به طور کامل

افزایش میل جنسی بعد از لابیاپلاستی اتفاق می‌افتد اما برای شروع رابطه باید سعی کنید ۶ هفته تا دوماه از رابطه جنسی پرهیز کنید تا دچار عوارض نشوید.

احساس درد بعد از عمل لابیاپلاستی و در حین آن

این جراحی به طور معمول به صورت سرپایی و با کمک تکنیک های بیهوشی عمومی صورت می گیرد. به همین دلیل است که مراجعین نباید بابت احساس درد در حین جراحی نگرانی داشته باشند، زیرا این درد کم در حین جراحی کاملاً طبیعی است.

اما در مورد احساس درد بعد از عمل باید بدانید که از همان روز های اول پس از جراحی به وجود خواهد آمد. در این زمان جراح از داروهای مسکن به منظور کاهش درد، سوزش و خارش استفاده می کند. همچنین توصیه می شود بعد از عمل حتماً از کمپرس سرد استفاده نمایید. پس از اینکه سه روز از جراحی گذشت، روند درد رو به کاهش خواهد رفت و می توان گفت بعد از حدود یک هفته، درد به طور کامل قطع خواهد شد. در این زمان ممکن است شاهد به وجود آمدن حس خارش در این ناحیه باشیم. اما این خارش جای نگرانی ندارد، زیرا یک نشانه است برای اینکه بخیه لابیاپلاستی جراحی جوش خورده اند.

نکات ضروری برای کاهش و بهبود درد بعد از عمل لابیاپلاستی

نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها برای خانم هایی که این عمل را انجام دادند، ضروری است و رعایت این موارد سبب می شود تا زود تر شاهد بهبود محل جراحی باشیم.
از مهم ترین نکات این است که خانم ها بایستی بعد از انجام عمل ناحیه تناسلی خود را خشک نگه دارند. زیرا مرطوب نگه داشتن این نواحی بعد از عمل می تواند موجب شود که میکروب ها رشد کنند و تجمع میکروب ها در ناحیه عمل باعث بروز درد و التهاب در محل جراحی شود.

نکات-ضروری-برای-کاهش-و-بهبود-درد-بعد-از-عمل-لابیاپلاستی

بنابراین به منظور رفع درد بعد از عمل توصیه می شود بعد استفاده از سرویس بهداشتی و یا حمام کردن، حتما خود را خشک کنید و البته توصیه می شود هیچ گاه برای خشک کردن ناحیه تناسلی خود از دستمال توالت های کاغذی استفاده نکنید. در واقع توصیه می کنیم از پارچه نخی تمیز و نرم و یا سشوار کمک بگیرید.

همچنین باید بعد از عمل لباس های زیر نخی و با اندازه گشاد بپوشید زیرا این کار جلوی تحریک شدن لابیاها بعد از عمل را خواهد گرفت.
بعد از جراحی، به علت درد بعد از عمل لابیاپلاستی لازم است حتما ۲۴ ساعت خواب کافی صورت گیرد. همچنین انجام فعالیت های روزانه در حد سبک در ۷۲ ساعت ابتدایی بعد از جراحی میسر خواهد بود.

سعی کنید از کمپرس آب یخ بر روی ناحیه استفاده کنید تا هرچه زودتر از ورم لابیاها کاسته شود. با کاهش تورم این ناحیه احساس بهتری خواهید داشت.

برای جلوگیری از عفونت بعد از جراحی حتما نکات بهداشتی را رعایت کنید و از قرص های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. تکمیل کردن دوره داروهای مورد نیاز به بهبود سریع تر کمک میکند. از خوردن مسکن هنگام احساس درد هیج هراسی نداشته باشید . این داروها به تحمل درد کمک می‌کنند وهیچ مشکلی را برای فرد ایجاد نمی کنند.

ما در مطلب سوالات متداول لابیاپلاستی به پاسخ نگرانی هایی که ممکن است قبل و بعد از عمل داشته باشید پرداخته ایم.

آیا لابیاپلاستی با بیهوشی دردی به همراه ندارد؟

در برخی از موارد ممکن است پزشک از بیهوشی برای جراحی استفاده کند. این عمل به تنهایی در مطب و با بی حسی موضعی قابل انجام است و عمل سبکی محسوب می شود بنابراین نیاز به بیهوشی معمولا نیست. اما در مواردی که فرد حین انجام عمل لابیا میخواهد موارد دیگری مثل افتادگی رحم را هم برطرف کند این عمل‌ها همزمان شده و در بیمارستان و با بیهوشی برای وی انجام می شود. در این صورت بیمار درد کمتری خوهد داشت.

۰۱:۵۰
truncate dir-rtl

در چه مواردی لابیاپلاستی با بیهوشی انجام میشه؟

سوالات متداول درد بعد از عمل لابیاپلاستی

چقدر طول می‌کشد تا درد پس از لابیاپلاستی کاهش یابد؟

مدت زمانی که درد پس از لابیاپلاستی کاهش می‌یابد، بستگی به پیشرفت و بهبود فرد و همچنین نحوه انجام عمل جراحی دارد. معمولاً در طی چند هفته اول، درد به تدریج کاهش می‌یابد.

آیا باید به پزشک خود اطلاع دهیم اگر درد پس از لابیاپلاستی شدیدتر شد؟

بله، اگر درد شما پس از لابیاپلاستی شدیدتر شد یا ناراحتی دیگری را تجربه می‌کنید، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید. او می‌تواند وضعیت شما را بررسی کند و در صورت لزوم تغییراتی در درمان اعمال کند.

چه مواردی می‌تواند علت درد شدیدتر پس از لابیاپلاستی شود؟

علت درد شدیدتر پس از لابیاپلاستی ممکن است شامل عفونت، خونریزی داخلی، ترشح مایع یا واکنش نامطلوب به عمل جراحی باشد. در صورتی که درد شدیدتر با سایر علائم نگرانی‌برانگیز همراه باشد، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

کلام پایانی

همان طور که در این مقاله از سایت دکتر ندا حاجیها مطالعه کردید سعی کردیم تا شما عزیزان را با درد بعد از عمل لابیاپلاستی آشنا کنیم. به همین منظور به بررسی علت های ایجاد درد بعد از عمل پرداختیم و گفتیم که این درد طبیعی است و با گذشت زمان و رعایت نکات بهداشتی بهبود خواهد یافت. در نهایت نیز به نکاتی اشاره کردیم تا با انجام آن درد بعد از عمل را کاهش دهید. در صورتی که شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری دارید می‌توانید با جستجو بهترین جراح لابیاپلاستی را یافته و از تجربیات او بهره بگیرید.

لینک های مفید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 10 =