انواع متد جراحی زیبایی واژن

انواع متد جراحی زیبایی واژن با بهترین نتیجه

جراحی زیبایی واژن به منظور برطرف کردن مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی انجام می شود. با گذشت زمان ناحیه تناسلی همانند هر عضو دیگر بدن دست خوش تغییرات می شود که این تغییرات شامل افتادگی، شل شدگی، کاهش حجم و … می باشد. جالب است بدانید که هر کدام از این عوامل می تواند با خود مشکلات و عوارضی را به همراه داشته باشد، به طور معمول بسیاری از زنانی که با این تغییرات مواجه شده اند با مشکلاتی در روابط جنسی خود همچون عدم ارگاسم و کیفیت نامطلوب رابطه جنسی مواجه هستند.

از سوی دیگر مشکلات جسمی در اثر عوامل مختلف می تواند بر زیبایی ناحیه تناسلی و کیفیت بهبود روابط جنسی اثر گذار باشد. به عنوان مثال برخی افراد پس از زایمان های مکرر احتمال خواهد داشت با گشادی واژن و پارگی ناحیه پرینه مواجه شوند که جالب است بدانید هر کدام از این عوامل با کمک انواع روش های جراحی زیبایی واژن قابل درمان است.

انواع روش های جراحی زیبایی زنان


به طور کلی جراحی های زیبایی واژن به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند، شایع ترین جراحی هایی که امروزه انجام می شوند شامل موارد ذیل می باشد:

عمل زیبایی لابیاپلاستی

یکی از اعمال شایع در جراحی های زیبایی زنان جراحی لابیاپلاستی است. در واقع لابیاپلاستی جراحی است که بزرگی بیش از حد لابیا مینور و نامتقارن بودن آن ها را بهبود می بخشد. بزرگی لابیا ها می تواند مشکلات متعددی هنگام فعالیت ورزشی، برقراری تماس جنسی، پوشیدن لباس های تنگ و انجام فعالیت های روزمره برای فرد ایجاد نماید و عدم تقارن لابیاها می تواند ژنتیکی، به دنبال حاملگی، زایمان و حتی یائسگی ایجاد شود.

این جراحی سبب می شود تا مشکلاتی حین انجام برخی فعالیت ها همچون آمیزش جنسی، فعالیت های ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان، نازیبایی ظاهری و … برطرف شود و حس بهتری همراه با اعتماد به نفس در فرد ایجاد نماید.

عمل زیبایی لابیاپلاستی

انواع روش های لابیاپلاستی

این جراحی به چند طرق مختلف انجام می شود که عبارت است از:

جراحی

در صورت آنکه لابیاهای فرد بسیار بزرگ باشد از روش جراحی باز برای رفع مشکلات ناحیه تناسلی استفاده می شود. این جراحی در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی انجام می گردد.

لیزر

با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از لیزر امروزه در زمینه پزشکی کاربردهای بسیاری دارد که با کمک آن می توان بدون بیهوشی عمومی و تحت بی حسی موضعی در مطب اقدام به این جراحی و رفع مشکلات لابیاها نمود. جالب است بدانید که لابیاپلاستی با لیزر با نتایج بسیار خوبی همراه است.

ار اف

آر اف نوعی لیزر حرارتی و رادیویی است که می تواند لابیاهای بزرگ را برش دهد و استفاده از این دستگاه کمک می کند که مدت زمان دوره نقاهت کوتاه تر باشد و هیچی برشی و زخمی پس از جراحی ایجاد نشود.

عمل زیبایی کلیتوریس یا هودکتومی

گفتنی است که اکثریت زنان کلیتوریس ساختاری است که با لذت حسی همراه است، اما در این بین افرادی هستند که پوست کلیتوریس از حد طبیعی بزرگ تر بوده که این عارضه می تواند علاوه بر ایجاد نازیبایی منجر شود تا حس جنسی خوبی را فرد تجربه نکند که در چنین شرایطی انجام جراحی می تواند به رفع این گونه مشکلات کمک بسزایی نماید.

در واقع کاهش هود کلیتورال برای خانم هایی که دارای چین های اضافی در ناحیه کلاهک کلیتوریس هستند، به کار گرفته می شود. عمل کاهش هود کلیتورال بدون اینکه خطر آسیب عصبی یا تأثیر بر احساس یا تحریک جنسی داشته باشد به ایجاد توزان و زیبایی ناحیه تناسلی و واژن کمک می کند.

جراحی زیبایی کولیتوریس

جراحی زیبایی کلیتوریس معمولا تحت بیهوشی عمومی یا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. امکان دارد در زمان جراحی از بی حسی موضعی استفاده شود که این عامل منجر می شود تا ساعات طولانی پس از جراحی این ناحیه بی حس باشد. پس از جراحی پماد آنتی بیوتیک بر روی ناحیه مورد نظر استفاده می شود و یک پد بر روی برش ها قرار داده می شود. انجام جراحی حدود ۱-۲ ساعت طول می کشد و چند ساعت پس از جراحی فرد می توان به منزل بازگردد.

جراحی پرینورافی

جراحی پرینورافی تحت بیهوشی عموی یا بی حسی موضعی قابل انجام است. در این روش جراح در ابتدا برشی را در امتداد دیواره واژن و ناحیه پرینه ایجاد می کند و پوست واژن را با دقت از بافت پشتیبان کننده زیرین جدا می کند. بافت های اضافی، پوست شل شده را برش می زند و برمیدارد. سپس دیواره های پشتی واژن را به یکدیگر نزدیک کرده و دهانه واژن را تنگ تر می کند. پس از ناحیه را با دقت تمام بخیه می زند.

انجام جراحی های همزمان با پرینورافی

بسیاری از زنان تمایل دارند در صورت آنکه نیاز به انجام جراحی همزمان دارند برای آنکه یک دوره نقاهت و بیهوشی را سپری کنند به صورت همزمان اقدام به جراحی نمایند. برخی از اعمال جراحی براساس شرایط بیمار می توان با یکدیگر انجام داد که برای جراحی پرینورافی بدین ترتیب است: هیسترکتومی (جراحی خارج کردن رحم)، جراحی سالپنگواوفورکتومی (جراحی برداشتن لوله ها و تخمدان ها)، سالپنژکتومی دوطرفه (جراحی برداشتن لوله ها)، جراحی های ترمیم پرولاپس رحم و …

انجام جراحی های همزمان با پرینورافی

جراحی واژینوپلاستی

یکی دیگر از اعمال جراحی زیبایی زنان جراحی واژینوپلاستی می باشد. در حقیقت با افزایش سن و گذشت زمان واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. به منظور جلوگیری از این عارضه  انجام تمرینات کگل با مشورت متخصص زنان می تواند کمک بسزایی در بهبودی فرد داشته باشد اما در مواردی این گونه فعالیت ها موثر نبوده و حتی می تواند تاثیر منفی بگذارد.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حیطه پزشکی روش های بسیاری وجود دارد که می تواند به رفع مشکلات کمک نماید که یکی از این روش ها جراحی واژینوپلاستی می باشد. جراحی واژینوپلاستی اغلب به منظور سفت یا تنگ کردن واژن انجام می شود.

دلایل انجام جراحی واژینوپلاستی

 عواملی مختلفی مانند زایمان و روند پیری باعث سستی عضلات واژن می شود. برای بسیاری از زنان، این امر تا حدی باعث کاهش لذت جنسی برای خود و همسر آنها می شود.

عمل واژینوپلاستی که گاهی اوقات به آن سفت شدن واژن نیز گفته می شود. یک عمل نسبتاً ساده است که جهت رفع این گونه مشکلات انجام می گردد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و از آنجایی که اکثریت مواقع از بخیه های جذبی در حین جراحی استفاده می شود نیازی به کشیدن بخیه ها نخواهد بود.

انجام جراحی واژینوپلاستی

G-Spot چیست؟

نقطه G یک منطقه اروژنیک در خانم ها می باشد که درست روی دیواره جلویی واژن قرار دارد. نقطه G در فاصله ۵-۴ سانتی متری از محل ورودی واژن و بین دهانه واژن و مجرای ادرار قرار دارد. این یک ناحیه فرساینده است که در صورت تحریک منجر به تحریک جنسی طولانی مدت و قوی می شود.

 نقطه G اگر در برخی از زنان تحریک شود، می تواند منجر به تحریک جنسی، ارگاسم و انزال زنان شود. این نام از ارنست گرافنبرگ متخصص زنان آلمانی گرفته شده است.

تقویت نقطه جی

تقویت G-Spot یک روش جراحی مدرن است که با هدف بهبود اعتماد به نفس، احساس و میل جنسی خانم ها توسط جراح زیبایی زنان انجام می شود. این روش بر اساس بزرگنمایی G-Spot تا چهار برابر است. تقویت G-Spot همچنین به عنوان G-Shot یا G-Spot augmentation نیز شناخته می شود.

تقویت G-Spot یک روش ایمن و موثر می باشد. این روش شامل تزریق اسید هیالورونیک یا پرکننده کلاژن در یک نقطه خاص است که موجب افزایش حساسیت، مدت زمان ارگاسم زنانه و دفعات آن می شود.

تقویت جی اسپات چگونه انجام می شود؟

این روش بسیار بی خطر و بدون درد است، معمولاً در مطب پزشک انجام می شود و تا ۱۵ دقیقه طول می کشد. در حین انجام بی حسی موضعی لازم است. مهم ترین مساله یافتن صحیح G-Spot است، زیرا می تواند موقعیت های مختلفی در میان خانم ها داشته باشد. هنگامی که G-Spot به درستی تشخیص داده شد، اسید هیالورونیک یا پرکننده کلاژن تزریق می شود. مقدار اسید هیالورونیک یا پرکننده کلاژن مورد نیاز برای عمل به تشخیص پزشک و ویژگی های خاص آناتومیک هر زن بستگی دارد.

تقویت جی اسپات چگونه انجام می شود؟

این روش گرچه ممکن است افراطی به نظر برسد، اما در برخی از خانم ها موثر است. این تزریق در حال کسب محبوبیت است حتی اگر هیچ مدرک پزشکی روشنی در مورد کارایی آن وجود ندارد، یا حتی توسط FDA تأیید نشده است.

روش های دیگر تقویت نقطه جی

کاملاً مشهود است که مقاربت جنسی، تحریک جنسی و میل جنسی هر فرد با دیگری متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. تصور می شود که پاسخ جنسی و میل جنسی به عوامل بین فردی و همچنین عوامل عاطفی و معنوی مربوط باشد. میل جنسی، برانگیختگی جنسی و ارگاسم مساله بسیار پیچیده ای است و اگر تقویت G-Spot به آنها کمک کند به هر طریقی که جراح زنان تشخیص می دهد باید آنها را تقویت کرد.

انواع روش های بدون جراحی زیبایی زنان

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی بدون جراحی وجود دارد که می تواند به زیبایی ناحیه تناسلی و رفع مشکلات آن کمک نماید که عبارت است از :

تزریق چربی به واژن

چربی یک نوع فیلر طبیعی است که از بدن خود فرد تهیه می گردد و می تواند در زیبا سازی لابیاها موثر باشد. تزریق چربی پس از استخراج و آماده سازی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود که طی دو تا سه مرحله انجام می شود. گفتنی است بخشی از چربی جذب و مقداری از آن باقی می ماند که متناسب با نیاز بدن فرد خواهد بود.

تزریق چربی به ناحیه تناسلی

کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی در واقع درمان با گاز دی اکسید کربن می باشد که این گاز غیر قابل اشتعال در اتمسفر با مقادیر بسیار کم غیر سمی و غیرحساسیت زا می باشد. امروزه از کربوکسی تراپی در بسیاری از حیطه های پزشکی همچون جوانسازی پوست، درمان ترک های پوستی و اسکارها، درمان سلولیت، درمان خشکی واژن پس از یائسگی و زایمان، سفید کردن ناحیه تناسلی و … می شود.

گفتنی است که کربوکسی تراپی یک روش درمانی ضد افزایش سن طبیعی است که می تواند بر روی عروق و بهبود بافت بدن کمک بسزایی نماید. کربوکسی تراپی یک روش کاملا منحصر به فرد و بدون عارضه است که طی تعداد جلسات مختلفی انجام می شود که تعداد جلسات درمان براساس شرایط بیمار و نوع درمان متفاوت است.

تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به ناحیه تناسلی

یکی از روش های غیر جراحی زیبایی واژن که می تواند به جوانسازی و رفع مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی کمک نماید تزریق ژل است بایستی بدانید که تزریق ژل به ناحیه تناسلی با صورت متفاوت است و در صورتی که توسط جراح با تجربه انجام نشود نیاز به تکرار مجدد خواهد داشت.

پلاسما تراپی واژن

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیاری در حیطه پزشکی می تواند به رفع نازیبایی ها و بیماری ها کمک نماید که در این بین یکی از روش های زیبایی پلاسما تراپی می باشد که می تواند بر جوانسازی ناحیه تناسلی اثر گذار باشد. همچنین می تواند به روش بیماری عفونت واژن به ویژه در افرادی که به صورت مکرر به این عارضه مبتلا می شوند اثر بگذارد و سبب بهبود بیماری گردد. بایستی بدانید که پلاسماتراپی واژن یک روش کاملا بدون درد و عارضه است.

لیزر زیبایی

با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های لیزر در حیطه پزشکی تاثیر بسزایی در درمان و زیبایی خواهند داشت. انجام زیبایی زنان با لیزر یک روش کم تهاجمی است که با حداقل عوارض و دوره نقاهت کوتاه مدت همراه می باشد و همچنین می تواند در کنار سایر روش های زیبایی کاربرد بسزایی داشته باشد.

سفید کردن واژن

تیرگی ناحیه تناسلی از دیرباز مورد توجه بسیاری از زنان بوده است که در طول سال های اخیر روش های مختلفی برای رفع این مشکل به وجود آمده است که هر کدام تاثیرگذاری خود را دارند. اما بدانید تیرگی ناحیه تناسلی دلایل متعددی دارد، گاها ژنتیک و رنگ پوست و افزایش سن می تواند بر تیرگی این ناحیه اثر بگذارد اما بایستی بدانید که عوامل بیشتری بیش از این دو مورد می تواند موثر باشد.

یکی از روش های زیبایی زنان سفید کردن ناحیه تناسلی می باشد که سفید کردن واژن به روش های مختلفی انجام می شود که از بین این روش ها استفاده از مواد شیمیایی، صابون ها، کرم های موضعی گیاهی و شیمیایی هیچ کدام اثر گذار نبوده و تنها تبلیغاتی برای رفع این عارضه هستند، آگاه باشید حتی در مواردی می تواند منجر به تشدید تیرگی و آسیب رساندن به پوست شوند.

سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر از موثرترین روش ها است که روز به روز طرفداران مخصوص به خود را پیدا می کند و میزان اثرگذاری آن بسیار بالا است و نتیجه آن پس از گذشت چند جلسه در مدت کوتاه قابل مشاهده خواهد بود.

علاوه بر لیزر استفاده از کربوکسی تراپی و مزوتراپی می تواند به سفید سازی ناحیه تناسلی کمک بسزایی نمایید که هر کدام از این دو روش بسیار نتیجه بخش هستند.

زیبایی واژن با نخ

امروزه نخ های زیبایی دارای انواع مختلفی ی باشد که برخی از آنها حجم دهنده و برخی دیگر لیفت کننده می باشند. هر کدام از این نخ های زیبایی برای سایر نواحی بدن همچون صورت مورد استفاده قرار می گیرند.

زیبایی واژن با نخ

در صورت آنکه بخواهیم اقدام به افزایش حجم در ناحیه لابیاها نماییم می توانیم از نخ های حجم دهنده استفاده نماییم اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب می بایست از نخ های بسیاری استفاده نماییم که در چنین شرایطی مقرون به صرفه نخواهد بود. نخ های زیبایی ماندگاری نسبتا بالایی ندارند و حداکثر ماندگاری آن ها حدود یک یک تا دو سال می باشد و پس از جذب نیاز به تکرار مجدد خواهد داشت.

جراحی های همزمان زیبایی واژن

امروزه جراحی های زیبایی زنان به نسبت قبل طرفداران بیشتری داشته و آن تابو های قدیمی تا حدی برهم شکسته است و زنان می توانند بدون هیچ تابوی به زیبایی و رفع مشکلات خود بپردازند. از این روش بسیاری افراد در صورت آنکه نیاز به چند نوع جراحی دارند تمایل دارند که آن ها را به صورت همزمان انجام دهند تا بیهوشی و دوره نقاهت کوتاه تری را تجربه کنند.

بسیاری از اعمال جراحی را می توان به صورت همزمان با یکدیگر انجام داد، به طور مثال انجام تنگ کردن واژن با جراحی لابیاپلاستی قابل انجام است و از سوی دیگر می توان به صورت همزمان تزریق چربی به واژن را با تمامی اعمال جراحی های زیبایی انجام داد. همچنین می توان جوانسازی واژن با لیزر را با سایر روش های جوانسازی پوست و سفید کردن ناحیه تناسلی به صورت همزمان انجام نمود.

هزینه جراحی زیبایی واژن

هزینه جراحی های زیبایی واژن براساس عوامل مختلفی همچون نوع جراحی و تعداد آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد و متفاوت خواهد بود. لذا براین اساس نمی توان قبل از بررسی های لازم هزینه دقیقی را مشخص نمود. برای اطلاع از هزینه های درمانی و جراحی بهتر است در ابتدا به جراح زیبایی و متخصص زنان مراجعه نموده و مشورت نمایید.

نکات پایانی

امروزه با پیشرفت علم و به روز شدن تکنیک های مختلف زیبایی زنان در میان خانم ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. هر کدام از این جراحی ها با بهبود عملکرد و ظاهر ناحیه تناسلی خانم ها انجام می شود. در واقع انجام انواع روش های جراحی زیبایی واژن در بسیاری از موارد می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس خانم ها در رابطه جنسی و کیفیت بهتر آن شود. در صورتی که روش های جراحی زیبایی زنان توسط یک جراح با تجربه و ماهر در این زمینه صورت گیرد عارضه کمتری باقی خواهد گذاشت و نتیجه جراحی اغلب مورد رضایت خانم ها خواهد بود.

لینک های مفید
20 پاسخ
    1. مادرانی که در دوران شیردهی قرار دارند نیز می توانند جراحی زیبایی واژن انجام دهند، انجام این جراحی برای مادران شیرده هیچ مانعی ندارد

    1. بله . در این جراحی به دلیل برداشتن بافت اضافی پوشاننده کلیتوریس تحریک پذیری این ناحیه افزایش پیدا می کند.

    1. زمان جوش خوردن بخیه جذبی واژن بسته به آمادگی بدن فرد، متفاوت است. در بعضی از افراد زمان جوش خوردن بخیه جذبی واژن کمتر و در بعضی بیشتر می شود.

    1. معمولا بعد از دو هفته محل بخیه ها بهبود پیدا می کند و میزان تورم ناشی از جراحی کمتر میشن. در این شرایط میتونید کم کم نتایج جراحی رو مشاهده کنید

    1. خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی امری طبیعی است اما در صورتی که میزان خونریزی بسیار زیاد باشه و طی مدت زمان طولانی ادامه پیدا کنه باید به پزشک خودتون مراجعه کنید.

    1. بعد از عمل واژینوپلاستی میتونید محل بخیه ها را با سرم شستشو بدید اما برای رفتن به حمام گرم و نشستن در وان و یا رفتن به استخر بهتره با پزشک خود مشورت کنید

  1. سلام ،ایا کسانی که براثر خودارضایی دچار چروک شدن و بد شکل شدن و نامتقارن و سیاه شدن لبه ی واژن شده اند نیز می توانند عمل لابیا پلاستی انجام دهند و به نتیجه ی دلخواه برسند؟؟

    1. سلام بله با انجام عمل لابیاپلاستی تمام مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی و لابیاها که در اثر عوامل مختلفی ایجاد شدند کاملا برطرف خواهد

  2. سلام خانم دکتر من ۶روزه لابیاپلاستی و لیفتینگ کلیتوریس انجام دادم ولی همچنان کلیتوریسمم بیرونه و بزرگتر از قبل غیرقابل تحمله دیدنش ایا این خوب میشه کلیتوریس کوچیکتر میشه چن وقت باید صبر کنم تا نتیجه نهایی رو ببینم

    1. سلام دوست عزیز
      قضاوت پس از شش روز از جراحی صحیح نخواهد بود و بایستی تا اتمام تورم های ناشی از جراحی صبر نمایید و در صورت وجود هر گونه مشکل با پزشک خود مشورت نمایید.

  3. سلام من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید هم میشوم .خواستم بپرسم آیا جز افرادی که سندرم راکی تانسکی دارند محسوب میشوم یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      تشخیص قطعی نیاز به بررسی های دقیق تر و بیشتری دارد به همین منظور بهتر است حضورا به پزشک مراجعه نمایید تا براساس معاینات و بررسی آزمایشات تشخیص قطعی به شما داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هجده =